Wauwww wat een pot

4616AZ
BERGEN OP ZOOM

Markiezaten JO14-2 – Cluzona JO14-1

Dit zou een mooie wedstrijd worden, dat wisten. Ook een pittige want Cluzona had ook al met regelmaat gewonnen. De mannen hadden doordeweeks al een donderspeech gehad van Max. Inzet op training moest omhoog, dat was de boodschap. Het verzamelen was om 9:15, voor sommige erg vroeg maar ze hadden er allemaal enorm veel zin in. Het zonnetje wilde nog niet meewerken, het weerhield supporters en belangstellenden er niet van om weer in grote getalle aanwezig te zijn. Wanneer zou veld 1 de place to be worden voor de 14-2? De tribune zou vol zitten lijkt me.

De aftrap was iets later, de vlaggen voor de grensrechter waren vergeten en in een drafje was het een meer dan fitte ouder (lees Erik V) die de vlaggen ophaalde. De wedstrijd verliep dramatisch in het begin!!! Direct vanaf de aftrap was er chaos. Posities werden niet gehouden en dat resulteerde in kansen voor Cluzona. De 0-1 viel binnen een paar minuten. Het was niet dat we geen balbezit hadden, juist wel. Kansen, uiteraard.. afronden, nee weer niet best. Het was een corner die zorgde voor gevaar. Het was een corner voor Cluzona wel te verstaan en alles en iedereen zat mis, liet hem gaan… Bam 0-2. Op zich wel terecht op dat moment en er stond een erg zwaar teleurgestelde Max langs de kant. De spelers niet dan? Ook wel, frustratie kwam boven drijven en de felheid was er ineens. Als je felheid en (gezonde) agressie zegt. Ja dan is de naam Stan die valt. Hij ging weer lekker door op rechts en zijn harde schot spatte uiteen op de lat… shit oneeeeeeeeeee daar was de 2 meter lange Milan en kopte fraai raak. De aansluitingstreffer was een feit en het was power voetbal nu. Fel doorgaan van Nicolas en in de scrimmage maakte Milan de 2-2. Buitenspel? Ja dus, geen VAR dus het bleef 1-2. Het was rust en iedereen wist het zeker, deze gingen we winnen.

Het was een mooi begin van de tweede helft. Bijna 75 % balbezit, kansen, mooie aanvallen en prima samenspel. De 2-2 hing meer dan ooit in de lucht. Het was weer de lat die in weg lag. Er waren verder kansen genoeg, het lag aan de matige afronding want anders was het al lang 2-2 geweest. Het was een “foutje” achterin bij Cluzona wat de 2-2 inluidde. Milan was scherp en agressief. Hij zette zijn lichaam er knap in en ronde fraai af. 2-2, de opluchting was immens. Het was ondertussen wel wat minder vriendelijk op het veld. De spelers hadden soms meer oog voor elkaar dan de bal. De scheids had het door en moest soms handelt optreden. Pingel! Wat nee, jawel. Cluzona kreeg een pingel en het was nog maar kort te spelen. Zou het misgaan, welnee. De penalty werd helemaal mis geschoten. Het bleef 2-2, mooie eindstand maar niet terecht. De inzet en de felheid was goed. We speelde knap voetbal maar miste teveel kansen. Achterin stond een mooi blok waarbij je merkte dat Niek steeds meer zijn draai begon te vinden. De vaste posities van iedereen was betaalde zich ook uit. Daarover hebbend.. Stan weet waar hij staat, wat hij moet doen… Ook bij een corner. Iedereen vergeet te schieten. Stan niet, met rechts boeien! Knal raak.. 3-2 ja echt… Stand sprint het veld over, niemand kan hem bijhalen en eindigt bij de bank daar gaat iedereen ook uit zijn dak. Wat een zwaarbevochten driepunter. Het was met het potje wel. Grijze haren, hartverzakking maar we hebben hem in de pocket.

De vreugde was megaaa. Tof en wat een blijdschap bij alles en iedereen. De staf, ouders, supporters maar vooral ja vooral de spelers. Het was een mooi stel, al jaren maar wordt mooier en mooier en beter en beter. Op naar SPS, niet meer in de rode jas maar de blauwe deze keer 😊.