Phi doet het!

4751CN
OUD GASTEL
tel. 0165-727301

Waar is Max? Het was een zaterdag zonder Max en dat maakte het spannend voor de rest van de staf. Phi was nu hoofdcoach. De opstelling was iets anders was te zien bij de start van de wedstrijd. De week was sowieso anders gelopen. Geen training op donderdag en een schorsing binnen het team. Dat maakt de voorbereiding wel anders maar de mannen lieten tijdens de warming zien dat het goed zat. We kregen de kans om ons te bewijzen op het hoofdveld en de supporters konden vanuit de kantine en vanaf de tribune alles goed zien. Bakkie koffie of thee en sommige zaten heerlijk aan de choco met slagroom. Gas erop was het geluid dat klonk vanaf de zijlijn.

Gelijk volle bak, dat was waar Phi voor stond. Milan op het middenveld en de dreiging moest komen van de tweeling Stan en Wessel. Tegenwind dat was een bewuste keuze en we zouden de tweede helft dan met wind mee de power voorwaarts gaan leggen. De kansen waren schaars en het leek uit te draaien op een bloedeloze 0-0 met de rust. Hadden we geen kansen, uiteraard wel. Maar zoals vaker dit seizoen stond het vizier niet op scherp. De 0-0 leek de rust te halen, leek inderdaad. Het was een spaarzame uitbraak Van Gastel, voorzet en jawel hoor via een stomme kluts ging de bal erin. Erg zuur, zeker omdat met name Amir attent keepte en met zijn uitrappen, tegen de wind in, voor gevaar zorgde. 1-0 en het was aan Gastel te danken dat het 1-0 bleef voor rust, ze knalde een bal hoog over. Thee, koffie, broodje etc. etc. De rust was nodig ook voor Phi om eens te gaan bedenken hoe we konden gaan scoren. De rust duurde bij Markiezaten wat langer en als door een hond gebeten begonnen ze aan de tweede helft. Wat was er gezegd in de kleedkamer? Was er een livestream met Max geweest, of was het de anders zo rustige Ricardo die met de vuist op tafel had geslagen?

De aanval werd vol gezocht, dat was ook gezegd maar hoe gaaf was het dat met een knappe aanval, door het centrum, de 1-1 al binnen 2 minuten viel. Wessel ronde knap af en de vreugde was groot. Het was de omzetting dan in de aanval en middenveld? Nee dat is het niet, de kracht van dit team zit hem in het team! Knokken voor elkaar, samenspelen, overspelen, 1-2 tjes maken, meeverdedigen en last nut not least! Niet zelfzuchtig. Dat was bij de 1-2 nog veel mooier om te zien. De 1-2 was een knappe actie van Wessel, die geeft hem voor en het was Enzo die erg slim terug legde op Nicolas. Was het daarna bewust of onbewust dat Nicolas de bal aan Milan gaf? Laten we zeggen ‘teambelang’! Het was Milan die hem knap binnen schoof en het was binnen 10 minuten een andere wedstrijd. 1-2 heerlijk en de spelers van Gastel werden wat vervelend naar elkaar, spelers van ons en de scheidsrechter. Het sierde ons dat we daar niet in mee gingen en we bleven voetballen. Het was knap hoe de 1-3 viel. Doorgaan en actie van Nicolas en het was Milan die hem af kon en mocht maken. Rustig en beheerst schoot hij hem binnen. Het was lekker als supporters om even wat meer rust te hebben langs de kant. De laatste potjes waren vaak spannend en dat was niet altijd goed voor je hart zeg maar. Ontspannen kijken wat rust in de tent, het was de tegenstander die voor actie zorgde. Gastel vond het nodig om te blijven kletsen tegen de scheids en die gaf een gele kaart. Tegen 10 man moest het toch lukken om de wedstrijd te beslissen. Dat lukte ook! We waren duidelijk beter en het was Nicolas die mooi doorging en hem nu zelf afrondde. Hopla 1-4, wat een luxe. Iedereen was blij, uistpelen, je niet laten ‘opnaaien’ door de tegenstander. Die waren uit op wat meer agressie in het veld. Met woord en daad. Het was sjouwen, trekken, duwen en verbaal veel woorden. We hielden het hoofd koel, knap en we hadden ons lesje dus geleerd van de wedstrijd bij Welberg. Wat gebeurde er ineens, de wind ging liggen of wat was het. Gastel werd beter? Nee we verslapte te veel en het was ineens 2-4. Er waren nog 10 minuten te spelen en je merkte dat we wat gas terugnamen. De middenvelders sloten minder aan en iedereen wilde graag een doelpunt maken?! Vraag of was het echt zo? Dat is niet duidelijk, het was wel alle hens aan dek voor de verdedigers en Amir. We hielden stand, met goede reddingen van Amir en Pepijn die met beuken, sjouwen en hard werken zijn verdedigers op de been hield. Zware pot toch nog op het einde. Wat deed de scheids nu? De tijd was al lang verstreken. 70 minuten stond er op de klok. Hij liet 5 minuten doorspelen, maar dat mocht Gastel niet baten. Het bleef bij 2-4 en de eerste punten in fase 2 waren een feit.

Hebben we Max niet nodig? Ik denk dat je als team het met zijn allen moet doen. Dus ja Max hebben we ook nodig. Het team speelde de eerste 20 minuten van de tweede helft goed. Het was daarna wat slapjes en we dachten dat we er al waren. We hebben passie strijd en inzet nodig en met name teamspirit. Op naar 11-11!